Home » Okruh cez Kukudičovu skalu

Okruh cez Kukudičovu skalu

Výhľad z Kukudičovej skaly na Jablonov n/T

Z Jablonova nad Turňou sa vydáme okolo viníc neznačenou cestou na Kukudičovu skalu, z ktorej sú všestranné výhľady smerom na juh Slovenského krasu. Zo skaly sa vydáme ďalej na sever prevažne po lesných cestách a postupne sa stočíme na východ cez Urbársky les. Dostaneme sa na žltú značu, po ktorej budeme krátko klesať, aby sme sa odpútali smerom k vyhliadke nad Jablonovom nad Turňou. Nakoniec sa napojíme na neznačenú cestu, ktorou zídeme dole, napojíme sa na pôvodnú cestu a tak ukončíme pomerne krátky okruh na Dolnom vrchu.

Trasa

Jablonov nad TurňouVadász lesUrbársky lesKukudičova skala – vyhliadka nad Jablonovom n/TJablonov nad Turňou
7,4 km; +475 m / –475 m

Doprava

Stretnutie s autami o 9:00 h pod mostom, ktorý prechádza cez Jablonov nad Turňou

Návrat autami z Jablonova nad Turňou

Zaujímavosti na trase

Kukudičova skala (557 m n.m.) sa nachádza na Hornom vrchu v katastrálnom území obce Jablonov nad Turnou a spadá do Národného parku Slovenský kras. Z Kukudičovej skaly sú v prípade dobrého počasia okrem samotnej obce Jablonov nad Turnou, kompresorovej stanici plynu, obce Hrušov a Hrušovských rybníkov západným smerom, Hrhovských rybníkov, lomu Včeláre a cementárne Turňa nad Bodvou východným smerom vidieť aj vrcholce Národného parku Aggtelek v Maďarsku. Na vrchol sa dá dostať viacerými cestami, napríklad príjemnou prechádzkou cez vinohrady za cca 1 hodinu. Posledných 150 metrov od odbočky je terén trochu strmší. Prístup je možný aj z iných svetových strán.